Regnig promenad

Hej hopp!

Idag hade vi retreat nästan hela förmiddagen, det var lite spännande. Allt skulle ju som ske under tystnad, eller iallafall inte störa andra, jag hatar tystnad. Så mina timmar blev, att sätta mig att lyssna på musik på MP3n, tog upp mina sticknålar och började sticka. Efter en stund blev jag less och kände hur det kröp i kroppen på mig och bestämde mig för att gå på en 25 minuters promenad och bara låta tankarna flöda. Jag gick runt och tänkte på hur mycket denna kurs betyder för mig, att det äntligen, ÄNTLIGEN känns som jag är på rätt väg. Jag känner att jag hör hemma där jag är och jag trivs väldigt bra med klassen och våra mysiga lärare.

 

Jag gick och tänkte på hur denna kurs påverkar mig, jag vet ju att Inger och Stig (två av mina lärare) sa att denna kurs blir väldigt personlig, man blir lätt påverkad av andras historier. Ja nått sådant liknande sa dom. Och jag förstår nu vad dom menade. Alla är vi så olika och alla har vi våran egna historia att berätta, och nu pratar jag inte bara utifrån min klass, utan alla man möter, alla individer. Det känns så spännande att det bara kryper i hela kroppen.

En mycket givande promenad i det kyliga härliga höstvädret.

 

När jag kom tillbaka in i värmen slog jag på musiken igen och läste lite ur bibeln, speciellt några texter Stig gav oss i uppgift att läsa och reflektera över. Jag försökte hela tiden tänka hur jag ser på dessa texter och hur jag reflekterar över dom. Det var texter ur Uppenbarelseboken, Johannesevangeliet och Daniel. Mycket texter om domen. Lite skrämmande text men samtidigt väldigt intressant för när vi väl kom igång i diskutionen i klassen så verkade även som att alla tyckte olika men ändå så lika. Gud, tack för min underbart roliga och härliga klass! Älskar sånna här saker. Prata, diskutera och reflektera!

 

Men åter till retreaten. Jag läste bibeltexterna en stund, och sen la jag mig som några andra på golvmattan och somnade:P. Tur nog var det inte bara jag som somnade och våran lärare Leif sa att det var fullt accepterat att somna och snarka en liten stund. Vilket jag så gott gjorde, båda delarna.

 

Nåja, sen hade vi en lektion före lunch med Stigs ABC och sen efter lunch också. Det var kartor och beskrivelser över, när och var olika delar av bibeln utspelade sig. Men, jag måste erkänna att ibland blir det så packat med info att man blir lite som mosad potatis i huvudet men jag tycker iallafall det är kul, vilket är huvudsaken. Hemskt hade det ju varit om jag verkligen tyckte det var tråkigt!

 

Men efterskolan så gick jag, Marika, Minna och Mika in mot centrum, jag gick och handlade på ICA och dom andra sprang över till bokhandeln, där efter splittrades vi, jag och Marika dock, sprang till Vera Moda butiken och sen gick vi hem på en kopp te hos mig. Det slutade med en hel eftermiddag/kväll med kopp te, middag och en regning promenad, massa prat och skratt. Marika måste vara den ballaste tjej jag mött. Hon är kalasskön, hon är rak och ärlig på en härligt sätt, och så sjunger hon så bra! :P

 

Vi gjorde en wook med hemmaodlad paprika och aubergine och kokade nudlar till som sedan wookades också.



Kryddor och såser jag nästan alltid använder i matlagning =)


Renskaven får heller inte glömmas!


Mums! Bara att hugga in! 


Och vi avslutade middagen och promanden med en supergood smootie med hemmaodlade körsbär, vaniljyogurt, vaniljglass och en liten skvätt mjölk. Den drack vi gott till Idol!


Det var allt för mig ikväll!

Peace out!

Tillerilla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0